Ujęcie postaci ludzkiej w ruchu jest motywem w malarstwie, którym zajmowano się zawsze i odnajdywano jego indywidualny charakter. Tym, co mnie interesuje w ruchu jest stworzenie zależności między człowiekiem a rzeczą, usytuowanie zdarzenia w relacji pomiędzy.
Człowiek wstający, człowiek siadający na krześle, pochłonięty czynnością, o celowości której nigdy się nie dowiemy, zawieszenie stanu w jakim się znalazł umiejscawia go w czasie. Nieruchomy, zatrzymany w danej chwili obraz ruchu w przeciwieństwie do fotografii nie sprawia wrażenia poklatkowego ujęcia.
Pejzaż często wiąże się z działalnością człowieka, ze śladami, jakie pozostawia on w przestrzeni ziemi lub horyzontu. W obrazie traktuję te zjawiska nie tłumacząc kontekstu ich zaistnienia, identycznie jak naturę z punktu widzenia patrzącego.
Przyglądanie się kawałkowi ziemi lub horyzontu ze wszystkim, co tam się znajduje, rodzi chęć wyodrębnienia, połączenia w jedność. Jest to motyw, materiał, który może być przetworzony na malarstwo.
Ślady w ziemi wypełnione wodą zauważyłem zimą na przedmieściach. W połaci ugoru zapisany został fragment czasu, ułamek czyjejś działalności, proces, którego przyczyny nie ma potrzeby tłumaczyć. Poprzez koleiny rozjechanej ziemi przesączała się woda. Zamarzając kształtowała trwały ślad. Antoni Starowieyski
Antoni Starowieyski urodził się w 1973 roku. W latach 1992 - 1997 studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa w pracowni Stefana Gierowskiego. W 1997 roku otrzymał dyplom. Obecnie jest asystentem w pracowni rysunku prof. Tomasza Żołnierkiewicza na ASP w Warszawie. Zajmuje się głównie malarstwem i rysunkiem.
Wystawy indywidualne
1997 Galeria Aneks, Warszawa
1998 Muzeum Sztuki Współczesnej Pałac Opatów, Gdańsk Oliwa
2000 Galeria Generali, Warszawa
2001 Galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wlkp.
2002 Galeria Promocyjna, Warszawa
Wystawy zbiorowe:
1997 Galeria In Spe, Warszawa
1997 Dyplomy, Galeria Studio, Warszawa
1999 Krajowa Wystawa Malarstwa Młodych, Konkurs malarski im. Gepperta, BWA, Wrocław. Wyróżnienie pisma Format
2000 O nas dzisiaj - Muzeum Sztuki Współczesnej Pałac Opatów Gdańsk - Oliwa
2000 Najgroźniejsze pędzle Muzeum im. Dunikowskiego, Królikarnia, Warszawa
2001 Człowiek Aula ASP, Warszawa
2003 Dwudziestu jeden na dwudziestkę, galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wlkp.
2004 Aula ASP, Warszawa
2004 Powinność i bunt, Zachęta , Warszawa
2004 Postawy, Galeria Studio, Warszawa
2005 Obraz świata i świat obrazu Instytut Maxa Plancka w Berlinie